Reklama

Magazín o jídle a zdravém životním stylu

Skryté nebezpečí: Zelenina a ovoce, které se nesmí jít syrové

Zelenina a ovoce jsou vynikajícím zdrojem vlákniny a celé řady důležitých mikroživin. Dopřávat bychom si je proto měli pravidelně. Některé druhy se ale nesmí jít syrové. Může jít dokonce o zdraví. Které z nich patří na talíř až po tepelné úpravě?

26.1.2023

Tak to je hustý. Jak na zavářky do polévek a čím polévky doplnit?

Často používáme rčení, že polévka je grunt a kdo ji nejí, ten je špunt. Jak vykouzlit hustou a dobrou polévku, která zasytí a můžete si ji dát jako večeři? Vsaďte na zavářky, jíšky, kapání a knedlíčky. Poradíme vám, jak na to.

Nejen na pečení: Překvapí vás, kde všude v kuchyni se pečicí papír hodí

Geniální pomocník, kterého najdeme snad v každé kuchyni. Moučník se s ním jen tak nepřipeče a pekáč či plech takřka neušpiní. Ve skutečnosti je to ale ještě větší poklad, než tušíte. Prozradíme, kde všude se se dá pečicí papír skvěle využít.

22.1.2023

Betaglukan – velmi prospěšná vláknina. V kterých potravinách ji najdeme?

Náš organismus trpí dlouhodobým stresem, znečištěným životním prostředím a v důsledku toho je imunitní systém přetížený. Reaguje potom nejenom opakovanými chřipkami a záněty, ale v extrémním případě to může vést i k závažnějším, dlouhodobým zdravotním problémům. Jak pomoci imunitě, aby se dokázala vypořádat s nároky, které na nás klade život? Velmi dobrým pomocníkem, který dokáže imunitu posílit, je betaglukan. Jedná se o komplexní polysacharid - vlákninu.

19.1.2023

Jak prodloužit životnost potravin: tajemství správné organizace v lednici

Šoupnete nákup bezmyšlenkovitě do lednice? Pak v ní budete mít brzy asi pořádný chaos a zároveň zbytečně snížíte životnost potravin. Při správném skladování si naopak uchovají cenné živiny, chuť, vůni, a navíc vydrží déle čerstvé. Ve výsledku si proto lépe pochutnáte a zároveň ušetříte.

13.1.2023
Reklama
Reklama
Reklama