Jak pročistit trávící systém? Tyto potraviny vám pomohou

Trávící systém odbourává a vylučuje z těla škodliviny, toxiny a odpadní látky. Ne vždy je v procesu zcela úspěšný. Špatně fungující trávící systém se projevuje únavou, zácpou, nadváhou, nevzhlednou pletí i bolestmi hlavy. Pusťte se do očisty střev.

Reklama

Signály těla, když potřebuje očistu

Pocit těžkosti a nevysvětlitelná únava je jeden z příznaků, že máte přistoupit k očistě trávícího systému. Pokud jej absolvujete úspěšně, skončí nadýmání a zácpa. Budete se cítit svěže a plni energie.

Potraviny na pročištění trávícího systému

S pročištěním vám pomůžou potraviny bohaté na vlákninu. Vlákninu trávící systém potřebuje, aby společně s ní vyloučil zbytky jídel a toxinů, usazených na stěně střeva. Vláknina je nestravitelnou složkou potraviny, máte po ní pocit sytosti. Při vyloučení na sebe nabalí další nedostatečně strávené kousky potravy.

Reklama

Celozrnné potraviny

V celozrnných potravinách se nachází velké množství vlákniny, thiamin (B1), selen a další důležité antioxidanty. Do stravy přidejte ovesné vločky, ječmen, proso, pohanku nebo hnědou rýži.

Listová zelenina

Že je zelenina zdravá a pro trávící systém prospěšná není překvapením. Ale vybíráte správné druhy? Začlenit byste měli co nejvíce listové zeleniny. Vsaďte na zelenou barvu a připravujte saláty z polníčku, rukoly, ledového salátu nebo špenátu. K jídlům přidávejte brokolici a růžičkovou kapustu.

Reklama

Pročišťující zelenina

Znáte doporučenou denní dávku zeleniny? Je to 400 g. Kromě listové zeleniny přidejte i rajčata, mrkev, zelí, lilek nebo červenou řepu. Všechny zmíněné druhy zeleniny pomáhají s očistou střev.

Ovoce

Slaďounké ovoce vám vynahradí mlsání, proto po něm sáhněte namísto snězení čokoládové tyčinky. Trávícímu systému prospějete hned dvakrát. Z ovoce jsou vhodná jablka, pomeranče nebo červené hrozny.

Luštěniny

Luštěny se doporučují pro vysoký obsah vlákniny, draslíku a železa. Zároveň mají jen malé množství tuku. Luštěniny byste do jídelníčku měli zařadit alespoň třikrát týdně. Nejlepší je čočka, sójové boby, cizrna, hrášek a fazole. Kromě tradiční přípravy je můžete vyzkoušet i v naklíčené podobě.

Bílý jogurt

Jeden kelímek jogurtu denně pomůže udržet střevní mikroflóru v dobré kondici. A rovnováha střevní mikroflóry znamená správně fungující imunitní systém. Zároveň bojujete proti zánětlivým onemocněním střev.

Semínka a ořechy

Semínka a ořechy působí na organizmus blahodárně díky vysokému obsahu omega-3 mastných kyselin. Jsou také silným antioxidantem. Pro očistu tlustého střeva jsou vhodná lněná semínka. Ty absorbují vodu a pomáhají odstraňovat toxiny. Avšak pozor. Pražené a solené arašídy rozhodně nejsou tím, po čem byste měli sáhnout.

Zázvorový všelék

Nic není tak silným a účinným lékem trávícího ústrojí, jako čerstvě nastrouhaný zázvor. Zázvor snižuje nadýmání, stimuluje vylučování trávících kyselin a udržuje střeva bez usazeného odpadu.

Desinfekce střeva

Očištěná střeva můžete desinfikovat stroužky česneku. Jeden rozdrcený stroužek česneku denně vypudí z těla parazity a zničí bakterie ve svém okolí. Je silným přírodním antibiotikem a dokáže zvýšit hladinu hodného cholesterolu.

Nezapomeňte na tekutiny

Ani velké množství potravin bohatých na vlákninu vám s očistou nepomůže, pokud nebudete pít dostatečné množství tekutin. Právě tekutiny tlačí strávené potraviny přes střeva a pomáhají střevu v přirozeném pohybu. Vhodná je čistá voda bez bublinek, vlažná voda s citronem nebo nejrůznější bylinkové čaje.

Rychlá pomoc na pročištění střev

Pokud hledáte účinného pomocníka na pročištění střev, sáhněte po mořské soli. 300 ml vody svařte s 1 polévkovou lžící soli a vypijte ráno na lačný žaludek. Mořská sůl má detoxikační schopnosti a zároveň vás pošle v brzkých hodinách na toaletu.

Autor: Iva Vaněčková, 24.3.2021

Reklama

Komentáře

Žádné komentáře.

Nový komentář

Pro vložení komentáře se musíte přihlásit.

Reklama