Je snídaně opravdu nejdůležitější jídlo dne?

Pravděpodobně jste to již slyšeli mnohokrát. Snídaně je nejdůležitější jídlo dne. Je tomu opravdu tak, nebo je možné ji vynechat?

Říká se, že snídaně nastartuje váš metabolismus a pomůže vám zhubnout. Pokud si nedáte snídani, tak budete přibírat a zpomalí se vám metabolizmus. Toto je však mýtus. Z čeho toto tvrzení pochází?

Mezi nadváhou a vynecháním snídaně opravdu existuje spojení, jak některé studie ukazují. Proto mnozí usuzují, že vynechání snídaně způsobí nabírání hmotnosti.

Je třeba si uvědomit, že provedené studie neurčují příčinu. Není tedy pravda, že pokud nebudete jíst snídani, tak budete přibírat, jak se mnozí domnívají. Existuje hezké přirovnání. U požáru pravděpodobně najdete hasiče, ale neznamená to, že hasiči způsobují oheň. Pouze se vyskytují tam, kde je požár.

Lidé, kteří vynechávají snídani, totiž mají obecně horší stravovací zvyky a životní styl, proto často trpí nejen nadváhou, ale také dalšími chorobami.

Vliv na kalorický příjem během dne

Lidé, kteří vynechají snídani, mívají vyšší BMI (mají nadváhu). Možná si říkáte, že pokud vynecháváte snídani, tak se budete později přejídat, abyste vyrovnali kalorický deficit. Zní to logicky, avšak toto tvrzení není ničím podložené.

Některé studie dokonce ukazují, že vynechání snídaně může vést ke snížení kalorického příjmu a redukci váhy. Další studie neukazují žádné rozdíly ve skupinách, které se řídily doporučením vynechat snídani a doporučením snídani nevynechat.

Toto však může být velice individuální. Studie většinou řeší průměr. Pokud máte tendenci se bez snídaně později ve dne přejídat, pravděpodobně bude lepší, pokud snídani nebudete vynechávat.

Vliv na bazální metabolismus

Bazální metabolizmus závisí na denním kalorickém příjmu. Nezáleží kolikrát denně a v jakou dobu jíte. Snídaní k žádnému nastartování metabolizmu tedy nedochází.

Pokud vynecháním snídaně snížíte svůj kalorický příjem, budete hubnout. S tím souvisí také snížení bazálního metabolismu. V opačném případě však ke zpomalení nedojde.

Závěrem

Snídani můžete s klidným svědomím vynechat, pokud:

  • Nemáte hlad nebo snídani nemáte rádi
  • Po ránu nestíháte
  • Chcete hubnout

Snídani by však neměly vynechat děti, dospívající, těhotné ženy a lidé, kteří mají problém s regulací glukózy (diabetici).

Pokud patříte do snídaňové skupiny, tak na ekuchařce najdete spousty receptů, které vám zpříjemní ráno.

Dovedete si den bez snídaně představit?

Od: BunTom, 19.3.2019

Komentáře

Žádné komentáře.

Nový komentář

Jméno:
Mail:
×

Nenechte si nic uniknout!

To nejlepší vám pošleme do mailu.

Ne, nechci.