Jídlem ke krásným vlasům

Krásné vlasy jsou snem každé ženy a problémy s kvalitou vlasů trápí i mnoho mužů. Jak změnit jídelníček, abyste prospěli vlasům? Které potraviny zařadit na podporu růstu, pro lesk a výživu?

Péče o vlasy začíná uvnitř

Ať si koupíte sebelepší šampón a budete používat pěstící masky za tisíce, neuděláte pro kvalitu vlasů tolik, jako když upravíte skladbu jídelníčku. Vlasy potřebují výživu, kterou jim šampóny, kondicionéry a maskami můžete dodat jen minimálně.

Kvalita vlasů je určena z velké části dědičnými faktory i tak ale můžeme udělat mnohé, pro jejich lepší kondici. Kromě zařazení určitých potravin do jídelníčku je třeba se zaměřit i na dostatečný pitný režim, kvalitní spánek a snížení stresu.

Ovoce a zelenina, vlasová to medicína

Ovocem a zeleninou začínají nebo končí všechna výživová doporučení. Proto je nelze vynechat ani v péči o vlasy. Pro vlasy je důležitý vitamin A a vitamin C, prospívá jim i selen. Zařaďte do jídelníčku více brokolice, špenátu, dýní a rajčat. Skvělé jsou saláty z polníčku, rukoly, zelených fazolek i mrkve. Vlasům dodáte kyselinu listovou, železo, kalcium.

Z ovoce jsou vhodná jablka, ananas a meruňky. Pomáhají i citrusy a hroznové víno.

Svačinky si chystejte tak, abyste prospěli vlasům, ovoce a zelenina bojují i proti vypadávání vlasů.

Vitamín C posiluje vlasovou strukturu, ale i regeneruje pokožku hlavy a vlasy šedivějí pomaleji.

Kvalitní tuk

Olivový olej můžete použít pro zevní i vnitřní péči o vlasy. Vhodný je olivový olej bez tepelné úpravy. Přidávejte si jej do salátů každý den. Porci olivového oleje ve studené kuchyni lze snadno zvládnout. Vlasům prospívají i olivy, hodí se na uzobávání, do salátů i teplé kuchyně.

Suchým vlasům pomůže promačkání olivovým olejem rozetřeným v dlaních nebo vetření malé části do konečků. Plody olivovníku jsou rychlou cestou k regeneraci vlasů.

Kolagen v želatině

Kolagen potřebujeme nejen pro krásu vlasů. Domácí želé si připravíte za pár drobných. Je to zdravý dezert, který si zamiluje celá rodina.

Déčko proti vypadávání

Vypadávání vlasů trápí muže i ženy. Pomáhá zvýšit přísun vitamínu D. Kromě lososa a sardinek jej dále naleznete v droždí, houbách a hovězích játrech (seznam potravin obsahujících vitamín D).

Ořechy a semínka

Zinek a vitaminy řady B jsou hojně zastoupeny v mandlích a slunečnicových semínkách. Vlasy se po nich méně mastí. Kešu a para ořechy můžete zařadit i každý den. Vlasy se budou méně lámat a nebudou mít roztřepené konečky.

Omega-3 mastné kyseliny

Omega-3 mastné kyseliny ve středoevropském jídelníčku velmi chybí. Doplácí na to i kvalita vlasů. Pro větší lesk a omezení vypadávání vlasů zařaďte tučné mořské ryby jako losos, makrelu, tuňák nebo vlašské ořechy.

Proteinová bomba

alt text

Vejcím je vytýkán vysoký obsah cholesterolu, řadou studií však bylo prokázáno, že benefitů z konzumace vajec je mnohem více. Proto se jich nebojte. Vysoká dávka proteinů je to, co vaše vlasy potřebují nejvíce. Vlasy získají zdravý lesk, pevnost a pružnost.

Luštěninou k rychlému růstu

Vysoký obsah železa, zinku a proteinů urychluje růst vlasů. Alespoň třikrát týdně by se na vašem stole měly objevit luštěniny. Zaměřte se zejména na čočku a hrách, růst vlasů bude mnohem rychlejší.

Zázračné aloe

Blahodárnost aloe vera si můžete ověřit nejen při péči o vlasy. Podporuje imunitní sytém a působí protizánětlivě. Vlasům dodává hydrataci a lesk. Vlasy jsou více pružné a poddajné. Aloe vera si přidávejte do ovocných šťáv nebo smoothie.

Zakázané potraviny

Vlasy trpí, pokud je v jídelníčku přemíra smažených pokrmů a bílého cukru. Vyhněte se cukrovinkám, slazeným limonádám i koláčům. Škodí jim i káva, alkohol a nadměrné množství červeného masa. Překvapením určitě není to, že vlasy kuřáků mají mnohem horší kvalitu.

Péči o vlasy je třeba pojmout komplexně, správnou stravou vše začíná. Kosmetickými prostředky nedostatek vitamínů a živin nenahradíte.

Od: Iva V, 20.6.2020