Kalorická kalkulačka

Pomocí jednoduché, ale vysoce přesné kalorické kalkulačky vám poradíme, kolik kalorií denně sníst a jak jednoduše zjistit energetickou hodnotu potravin.

Existuje jedno základní pravidlo pro hubnutí. Zda hubnete nebo přibíráte závisí pouze na kalorickém příjmu. Pokud sníte víc než vydáte, tak přibíráte. Pokud sníte méně než vydáváte, tak hubnete. Není ani příliš podstatné, z čeho kalorie pochází. Je jedno, jestli kalorie pochází z másla, cukru nebo celozrnné mouky. Jsou to pouze kalorie, které se počítají. Rovněž není podstatné kdy a kolikrát denně jíte.

Pokud plánujete zhubnout, potřebujete nejprve zjistit, kolik kalorií musíte sníst, abyste byli v kalorickém deficitu (stav, kdy vydáte více, než přijmete). Pomůže vám k tomu kalorická kalkulačka.





Co jsou kalorie

alt text

Jsou to kalorie, které můžou za to, jestli hubnete nebo ne. Kalorie určují energetickou hodnotu potravin.

Kalorie pochází z makroživin. Jsou to tuk, sacharidy a bílkoviny. Každou z těchto makroživin je tělo schopné přeměnit na energii. Z jednoho gramu tuku tělo dostane 9 kcal. Z jednoho gramu bílkovin nebo sacharidů 4 kcal.

Jak omezit kalorický příjem a nehladovět

alt text

Kamenem úrazu při omezení kalorií může být, že budete hladovět. Pokud budete mít hlad, je dost pravděpodobné, že dietu nebudete dodržovat. Existuje několik doporučení, které vám pomohou.

Zredukování množství sacharidů, které sníte během dne vám pomůže omezit apetit a tím také snížit množství přijatých kalorií, což automaticky vede ke snížení hmotnosti.

Podle doporučení by měly sacharidy tvořit 45-65 procent denního kalorického příjmu. Což pro průměrnou ženu, která by měla sníst 2000 kcal za den znamená 225-325 gramů sacharidů. Pro redukci hmotnosti je vhodné omezit sacharidy na 50-150 gramů za den.

Dnes je nízkosacharidová (low carb) dieta velice populární. Základem takové diety je snížit obsah sacharidů a naopak zvýšit obsah tuků.

Mezi nízkosacharidové diety spadají mimo jiné keto, Atkinson, paleo a další. Každá z nich má však svá specifika a ne vždy je vhodná pro každého.

Nemusíte zrovna být low-carb. Stačí, pokud vyřadíte z jídelníčku cukry a naopak zařadíte celozrnné výrobky, které vás nasytí na delší dobu.

Jak spočítat kalorie

alt text

Mít přehled o tom, kolik kalorií sníme je bez debat pro hubnutí podstatné. Jak tedy kalorie spočítat? Není to složité.

Vezměte všechny suroviny, které se v pokrmu nachází a zjistěte jejich energetickou hodnotu. Energetickou hodnotu (a další nutriční hodnoty) najdete na každém výrobku. Hodnoty pak sečtěte, získáte tím množství kalorií pokrmu. Na Internetu existují aplikace, které vám s tímto pomůžou.

Existuje také jednodušší cesta. U každého receptu na ekuchařce naleznete nutriční hodnoty. Máte tak vždy přehled, kolik kalorií sníte. Můžete si rovněž zobrazit detail a uvidíte, z čeho kalorie pochází. Možná budete překvapeni. Časem pak už sami dokážete odhadnout, co obsahuje kolik kalorií, sacharidů, proteinů nebo tuků a také jak nahradit suroviny za méně kalorické varianty.

Také držíte nebo plánujete držet nějakou dietu?

Od: BunTom, 12.3.2019